Monday, November 8, 2010

Bulan Madu


ARKIB : 30/10/2010

Sri Sutra tawar destinasi bulan madu

Oleh AHMED SYAHRIL ZULKEPLY
Gambar AIZZUL A. MAJID

Antara Lokasi pilihan bulan madu yang cukup terkenal buat pasangan pengantin baru.

Melancong ke salah satu destinasi eksotik di Asia, dengan kepelbagaian budaya yang harmoni, keindahan pantai dan alam semulajadi yang mendamaikan sudah tentu menjanjikan kenangan manis yang sukar dilupakan buat pasangan yang sedang berbulan madu.

Saat indah tersebut yang hanya dikongsi berdua tanpa gangguan dari keluarga dan rakan-rakan, tidak kurang pentingnya sebagai tanda permulaan kehidupan serba baru bersama selepas melangkah ke alam perkahwinan.

Aliran semasa berbulan madu kini cukup sinonim buat pasangan pengantin baru lebih-lebih lagi ia membantu proses peringkat awal untuk mencari keserasian hidup bersama.

Kalau dahulu, trend berbulan madu ini hanya dinikmati golongan kaya tetapi kini sesiapa juga berpeluang untuk merasai keseronokannya sama ada di dalam negara mahupun ke luar negara.

Sri Sutra Travel Sdn. Bhd. (SST)

Melihatkan trend tersebut semakin berkembang, Sri Sutra Travel Sdn. Bhd. (SST) muncul sebagai salah sebuah agensi pelancongan yang menjadi tumpuan khususnya di kalangan pasangan baru berkahwin yang ingin berbulan madu.

Sebagai salah satu agensi pelancongan terkemuka bukan saja di Asia Tenggara bahkan turut dikenali juga di bahagian Eropah dan Asia Barat, SST kini semakin giat mempromosikan pakej-pakej tersebut buat pasangan yang ingin menikmati suasana yang berlainan daripada gaya hidup biasa.

Pengarah Urusan Kumpulan, Syarikat Kumpulan Sutra Utama, Datuk Syed Mohd. Razif Al Yahya berkata, perkembangan trend bulan madu merupakan suatu yang positif.

"Bulan madu sudah menjadi trend di kalangan pasangan baru berkahwin dan ada di antara mereka memilih untuk berbulan madu ke luar negara seolah-olah menjadi trend buat golongan tersebut.

"Mungkin trend ini berlaku kerana mereka inginkan sesuatu yang lain daripada yang lain selain membawa pulang kenangan indah yang tidak akan dilupakan," katanya.

Lokasi pilihan bulan madu yang cukup terkenal buat pasangan pengantin baru di Malaysia ialah seperti Bali, Indonesia; Phuket, Thailand dan Gold Coast, Australia.

"Lokasi yang dekat dengan Malaysia dan harga yang mampu milik menjadi faktor utama mengapa destinasi tersebut jadi piliha.

"Pakej-pakej yang disediakan boleh diperoleh bermula pada kadar harga RM500 ke RM3,000 bergantung kepada lokasi pilihan.

"Pakej bulan madu yang kami tawarkan berbeza dengan pakej pelancongan biasa kerana kami selitkan elemen-elemen dan pelbagai aktiviti romantik buat pasangan baru berkongsi detik-detik indah bersama.

"Aktiviti tersebut turut diserikan lagi dengan menikmati hidangan makan malam di bawah sinaran lilin.

"Apabila mereka pulang ke bilik mereka akan menerima hadiah istimewa dari kami seperti kek, buah-buahan dan pelbagai lagi barangan yang direka khas buat mereka yang mengambil pakej bulan madu," katanya.

Untuk kemudahan pelanggan serta bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, SST menyediakan talian 03-40266655, faks 03-40266622 atau layari laman web www.srisutra.com.my.

No comments:

Post a Comment